måndag 25 januari 2010

Parentes

Jag skolkar från den massiva diskhögen en stund, och vårdar min hittills i år tämligen åsidosatta relation med en elgitarr. Med delay kan det ibland låta som att jag spelar något vettigt, men egentligen vill det sig inte riktigt. Grannen på motsatt sida av gatan tittar på Simpsons, jag ser den övre tredjedelen av tv-skärmen. Det hade kunnat vara Looney Tunes, men som först såg ut att var den gula fågelns huvud är Homers panna. På backen intill huset är det någon som tar sig fram ytterst varsamt. Genvägen har blivit svårframkomlig på grund av isen, de som ändå går där gör det kanske för att få känna någon sorts spänning i tillvaron. Vilket steg som helst kan vara ett felsteg.

En dag i Kortedala.

3 kommentarer:

gabriella wedberg sa...

Jag maste saga att det ar fortraffligt trevligt och mysigt att strosa runt bland dina blogginlagg. Speciellt en dag som denna da det regnar skyfall och faktiskt, hor och hapna, finns tendenser till kyla i luften. (Befinner mig i Salta, norra Argentina).
Hoppas allt ar bra med dig!
Kram.

Péter sa...

Vad fint! Tack för kommentaren. I Göteborg snöar det mer än på 15 år! Hoppas att du har det fint i Argentina.

Kram!

P.S. Hur får man enklast tag på dig på nätet, förresten? Jag har ett litet projekt som det vore kul att ha med dig på.

gabriella wedberg sa...

Oj, vad roligt!
Jag har som vantat en mejladress att hanvisa dig till:
gabriellawedberg@gmail.com
Skriv garna och beratta lite mer.

Kramar fran fjarran land!